Latające miotły, mówiące koty i wszelkie przedmioty potrzebne do magicznych sztuczek są sprzedawane w sekretnym miejscu zwanym nocnym rynkiem. Tylko dorośli czarodzieje mogą do niego wejść. Antek, Alek i Ania, uczniowie 2 klasy szkoły magii jeszcze nimi nie są i od dawna powinni być w łóżkach! W tajemnicy pod osłoną nocy, ci uczniowie wymknęli się ze szkoły. Duszek strażnik zauważył zuchwałych wędrowców i już depcze im po piętach. Pędźcie z powrotem do szkoły zanim duszek was złapie! Drogę oświetlą wam świetliki – tylko musicie je najpierw znaleźć!
Zadaniem graczy jest dotrzeć do szkoły magii, zanim duch złapie któregoś z graczy. Aby tego dokonać, trzeba zapamiętywać położenie świetlików na planszy. Gra się zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara. Gracz, który ostatnio był w lesie, otrzymuje znacznik zegara i będzie rozpoczynać grę. W swojej turze rzuca się 3 kostkami.
Mamy aż 6 kolorowych pionków graczy, dzięki czemu można grać aż w 6 osób.
Jest jeden pionek duszka, przed którym uciekamy.
18 kafelków drzew, które po odwróceniu przedstawiają 16 świetlików, które nam pomagają uciekać przed duszkiem i oświetlają drogę do szkoły, oraz 2 duchy, które pomagają białemu duszkowi nas złapać.
Są 3 kostki którymi rzucamy jednocześnie, mają one symbole świetlików, duszka i magicznej mikstury.
Oraz 3 kafelki magicznej mikstury i 3 zaklęcia kości, dzięki którym możemy spowolnić duszka.
Jest też budynek szkoły magii ze schodami.
No to zaczynamy! :)
Naszym zadaniem jest dotrzeć do szkoły magii, zanim duch złapie któregoś z nas.
Aby tego dokonać musimy zapamiętać położenie jak najwięcej świetlików na planszy, które nam pomagają oświetlając nam drogę do szkoły magii.
Gdy na kostce wypadnie oczko ze świetlikami zaczynamy odsłaniać żetony z drzewami, pod którymi kryją się świetliki, gdy mamy takiego samego co na kostce przesuwamy się o jedno pole do przodu.
Jeśli na kostce wypadnie duch, ruszmy duszkiem o jedno pole do przodu. Duch nas goni!
Gdy na kostce wypadnie magiczna mikstura przesuwamy pionek gracza o jedno pole do przodu.
1. Gdy wszyscy adepci znajdą się w szkole. Duszek was nie złapał – wszyscy wygrywają.
2. Gdy duszek znajdzie się na polu, na którym stoi przynajmniej 1 pionek gracza, adept zostaje złapany. Wszyscy przegrywacie. Magiczne różdżki do góry i zagrajcie jeszcze raz!
Gra przeznaczona jest dla dzieci od 6 lat, jednak mój 5-latek bardzo się w nią wciągnął i szybko zrozumial o co w niej chodzi.
Dziś jesteśmy po wichurze i nie mamy prądu, lecz się nie nudzimy:)
Gramy już trzeci raz z rzędu :)
Polecam, gra jest bardzo fajna i rozwija wyobraźnię :)
Liczba graczy: 3-5 lat
Wiek: 6-106 lat
Czas gry: 20-30 minut
-
Wydawca:
Egmont
- Język wydania: polski
-
Wydanie: 2017
-
Seria/cykl:
ZAGRAJ ZE MNĄ
-
Autor:
Lukas Zach, Michael Palm
-
Ilustrator:
Anne Pätzke
-
Data premiery:
27.09.2017
Wygląda na super grę! Na pewno kupię, może to będzie odpowiedni prezent już na Boże Narodzenie? :)
OdpowiedzUsuńNa pewno będzie świetnym prezentem, bardzo fajnie się w nią gra :)
Usuń