9 maja 2016

Doradca smaku 3

Witam Was serdecznie :)
Jak jest u Was z gotowaniem?
Lubicie gotować? A może tylko jeść? :)
Powiem szczerze że moja przygoda z prawdziwym gotowaniem zaczeła się niedawno, bo rok temu, kiedy wyprowadziliśmy się z mojego rodzinnego domu na tak zwane "swoje":)
Wyszukiwałam przepisy na łatwe a zarazem smaczne potrawy.
 Ostatnio trafiła w moje ręce książka Andrzeja Polana "Doradca smaku 3".
Przepisy Pana Andrzeja znam już z telewizji z programu Doradca smaku.
Kilka z przepisów z książki widziałam w telewizji.
W książce znajduje się osiemdziesiąt różnorodnych przepisów polskiej kuchni zebranych w trzech działach: z pieca, z patelni, z garnka. Połowa potraw powstawała na oczach widzów programu "Doradca smaku", resztę stanowią nigdy niepublikowane przepisy Andrzeja Polana.
Wariacje na temat tradycyjnego bigosu mieszają się tu z zaskakującym sposobem na carbonarę po polsku z... chrzanem, grzybami i żółtkiem. Aromatyczny królik na kolorowo spotyka paprykę faszerowaną mięsem i płatkami owsianymi. W końcu arbuz z truskawkami i awokado sąsiaduje z przepisem na oscypek na pieczonym jabłku i śliwkach. Andrzej Polan przełamuje smaki, nierzadko zadziwia, a przede wszystkim udowadnia, że polska kuchnia jest wyjątkowa. Co więcej, wykonanie dań, często niezwykłych, jest  proste.
Wszystkie przepisy są ilustrowane. Przyrządzanie niektórych dań zostało utrwalone na fotografiach  „krok po kroku”, inne prezentują się w całej okazałości – gotowe, pięknie podane.
Przepisy napisane są bardzo przejrzyście. Są łatwe do wykonania i z łatwo dostępnych składników.
 Przy każdym przepisie jest jest czas przygotowania i liczba porcji.
Zdjęcia pokazują co po kolei należy robić i jak to wygląda.
Andrzej Polan inspiruje i zachęca do odkrywania nowych smaków zgodnie z zasadą :
Dania nie muszą być skomplikowane, żeby smakowały! Za to muszą być pięknie podane.

 Nam spodobało się risotto z młodą kapustką. Zrobiliśmy je na obiad i smakowało wszystkim. Zwłaszcza Kuba był zachwycony bo lubi bardzo kolorowe dania. Poprosił nawet o dokładkę :)

Wydawca:Muza SA
Typ okładki:okładka miękka
Liczba stron:176
Wymiary:16.0 x 20.0 cm




 




2 komentarze:

  1. Ja codziennie odkrywam nowe smaki. Ale też zaczęłam gotować niedawno, mimo że "na swoje" wyprowadziłam się dość szybko. Ale dopiero gdy zaczęłam patrzeć na to, co jem, i cwiczyć, zaczęłam gotować :) Ciekawa jestem tej książki, chyba pójdę ją przejrzeć i ew. kupić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też od niedawna ćwiczę i zaczęłam bardziej zwracać uwagę na to co jemy :)

      Usuń